بازدید بیش از یک‌ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های بندر ترکمن

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از ثبت بیش از یک‌ میلیون و 148هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی بندر ترکمن و ثبت اقامت بالغ‌بر ۱۸ هزار مسافر در این شهرستان در ایام طرح نوروزی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مسعود زیارتی با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در شهرستان بندر ترکمن ضمن اشاره به این‌که امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: از ۱۶ اسفند سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین سال‌جاری یک‌ میلیون و ۱۴۸هزار و ۵۷۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان بندر ترکمن به ثبت رسیده است. با این تعداد بازدید ثبت‌شده، بندر ترکمن دومین شهرستان پربازدید در ایام سفرهای نوروزی بود.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری بندر ترکمن، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌ میلیون و ۳۷هزار و ۲۷۱ مورد از جاذبه‌های تفریحی شهرستان بوده است.

او با اعلام این‌که ۲ هزار و ۷۸۹ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۴ هزار و ۱۳۰ نفر نیز از اماکن تاریخی بندر ترکمن بازدید کردند.

زیارتی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن و جاذبه‌های مذهبی بندر ترکمن ۲ هزار و ۸۳۰ بازدید بود و ۱۰۱ هزار و ۵۵۹ بازدید نیز از جاذبه‌های طبیعی شهرستان ثبت شد.

اقامت بیش از ۱۸هزار نفرشب در اقامتگاه‌های بندر ترکمن

او در ادامه گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال‌جاری تعداد ۱۸ هزار و ۱۵۲ نفرشب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری بندر ترکمن به ثبت رسید.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۶ هزار و ۸۶۰ نفرشب در مراکز اقامتی رسمی شهرستان اسکان داشتند، یادآور شد: در مدت مذکور همچنین ۷ هزار و ۹۱۰ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۳ هزار و ۳۸۲ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری شهرستان را برای اقامت انتخاب کردند.

او همچنین گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین سال‌جاری همچنین در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان بندر ترکمن، تعداد ۲۲۵ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی شهرستان توسط کارشناسان گردشگری اجرایی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020120118564

برچسب‌ها